Uz Eiropas Savienības ceļiem dzīvību katru gadu zaudē 22 700 cilvēku un 120 tūkstoši gūst smagas traumas. Lai arī situācija ar bojā gājušo skaitu pēdējos gados ir uzlabojusies, tomēr Eiropas līmenī tiek plānoti daudz nopietnāki satiksmes ierobežojumi, lai samazinātu bojāgājušo un cietušo skaitu, tai skaitā – pilsētās noteikt atļauto braukšanas ātrumu 30 km/h, ziņo Latvijas Televīzija.


Briselē atļautais braukšanas ātrums 50 km/h ir tikai uz dažām, lielajām ielām. Visur citur kopš gada sākuma atļauts braukt ar ātrumu 30 km/h. Šāda prakse ieviesta arī Helsinkos, Grenoblē, Lillē, Bilbao, Valensijā.

30 km/h vajadzētu noteikt par maksimālo braukšanas ātrumu arī citās Eiropas pilsētās – tā šonedēļ pieņemtajā rezolūcija prasa eiroparlamentārieši.

Luksemburgas deputāte Tillija Mesa skaidro:

"Ātruma pārsniegšana ir iemesls trešajai daļai no visiem nāvējošajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Tāpēc mēs aicinām noteikt drošus ātruma ierobežojumus uz visiem ceļiem un jo īpaši 30 kilometrus stundā kā noklusējuma ātrumu dzīvojamajos rajonos."

Eiroparlamentā vēlas ieviest arī stingrākus ierobežojumus alkohola lietošanā - nekādas promiles autovadītājiem un izveidot Eiropas autotransporta aģentūru, lai atbalstītu ilgtspējīgu, drošu un viedu autotransportu. EK sola ņemt vērā deputātu ieteikumus, jo atzīst, ka situācija uz Eiropas ceļiem daudzviet nav laba

LSM.lv