Lido īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons atklāj, ka patlaban Lido restorānus ik dienu apmeklē 30 tūkstoši cilvēku, taču līdz ar robotizāciju nākotnē varēšot apkalpot 300 tūkstošus cilvēku dienā


"Augustā atvērsim jaunu restorānu tirdzniecības centrā Alfa, un jaunajā vietā plānojam ieviest jaunākas tehnoloģijas, lai cilvēki var ātrāk samaksāt, lai viņiem būtu īpaši ērti ienākot vai saņemot ēdienus, viņi varētu labāk orientēties un labāk izveidot sev ēdienkarti," intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" atklāj Ķirsons.

"Mans sapnis vēl arvien ir ieviest robotizāciju un jaunais restorāns būtu ideāli tam piemērots. Šobrīd Lido restorānos strādā 1100-1200 cilvēku. Ja ieviešam robotizāciju, tad to darām tādēļ, lai cilvēki ļoti ātri un kvalitatīvi varētu saņemt savu produkciju par tādu cenu, ko apmeklētāji labprāt samaksātu.

Daudzi kolēģi man vaicā – kur tad mēs liksim pārējos cilvēkus? Taču es saku, ka mēs nevis samazināsim darbinieku skaitu, bet pieņemsim darbā vēl jaunus cilvēkus. Paskaidrošu, kāpēc. Ja šodien mūsu restorānus ik dienu apmeklē 30 tūkstoši cilvēku, tad līdz ar robotizāciju nākotnē mēs varēsim apkalpot 300 tūkstošus cilvēku dienā. Ar šiem robotiem panāksim zemākas izmaksas, paaugstināsim kvalitāti, darba algas, bet produkta cena samazināsies – visi no tā iegūs – valstij nodokļi, mums kvalitāte, cilvēkiem – kvalitāte un cena."

Ķirsons atzīst, ka pērn nav izdevies ieviest jaunu atalgojumu sistēmu.

"Pērn algas vēlējāmies izlīdzināt ar Eiropas vidējo darba samaksu, taču tas vēl ir procesā, un tam ir vairāki iemesli. Būtiskākais no tiem – aug izejvielu cenas, un tas mums traucē. Darām visu, lai izejvielu cenas noturētos esošajā līmenī, jo, saprotiet – tautai šodien nav lielāki ienākumi, un mums ir jārēķinās arī ar cilvēkiem," saka Ķirsons.

db.lv