Vidējā ātruma kontrole uz Tīnūžu šosejas savu funkciju izpildījusi – posmā, kur tiek stingrāk uzraudzīts ātrums, šogad nav fiksēta neviena avārija, ziņo Latvijas Televīzija. Tomēr vadītāju attieksme pret satiksmes noteikumu ievērošanu nav būtiski mainījusies, papildinot statistiku ar jauniem antirekordiem.


Vidējā ātruma kontrole uz Tīnūžu šosejas testa režīmā sāka darboties martā, savukārt pārkāpumu uzskaite sākta no pirmā aprīļa. Kopš tā laika paziņojumi par pārkāpumiem izsūtīti vairāk nekā 1500 autovadītājiem. Protokolos soda naudās piemēroti vairāk nekā 16 tūkstoši eiro.

Lai gan pirms zonas, kur ir uzstādītas vidējā ātruma mērierīces, ir izvietotas brīdinošas zīmes, aizvadītajos divos mēnešos nav izticis bez sava veida antirekordiem. Piemēram, viens autovadītājs šo zonu, pārkāpjot noteikumus, šķērsojis 10 reizes, par to kopsummā saņemot 200 eiro naudas sodu. Nākamais sekotājs ir ar sešiem pārkāpumiem, tiesa, te soda naudu lielums ir krietni lielāks – kopsummā vairāk nekā 800 eiro.

Kopsummā pašmāju un citu Eiropas Savienības (ES) valstu šoferi ir likumpaklausīgāki, jo vairāk nekā 60% pārkāpumu fiksēti spēkratiem ar Krievijas un Baltkrievijas numurzīmēm. Bieži šie šoferi aizbrauc, sodu nenomaksājot.

"Tās zīmes un piktogramas ir visai saprotamas. Varbūt viņi zina, ka viņi nav ES pilsoņi un viņiem ir citas atlaides, bet varbūt, valstīm nākot kopā un runājot, kādu rezultātu izdosies panākt, jo Eiropas valstis ir vienojušās, ka savā starpā pārkāpumi tiek atzīti [..] ja jau Eiropa par to varēja vienoties, tad nākamie soļi varētu būt paplašināt šo reģionu," teica CSDD Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors.

Tikmēr Valsts policija ir apmierināta – Tīnūžu šosejas sliktā slava kā daudzskaitlīgākajai traģisko avāriju vietai sāk zust.

"Es domāju, ka mēs jau divu mēnešu periodā varam uzskatīt, ka projekts ir sevi attaisnojis, jo šajā vietā nav neviens negadījuma noticis. [..] Diezgan aktīvais policijas darbs un izmaiņas, uzlabojot infrastruktūru, ir devis rezultātu, un uz šīs te šosejas traģisko negadījumu praktiski nav. Ir nelieli negadījumi, bet tādi, kādi bija ar traģiskām sekām pirms pāris gadiem, gan vairs nav," atzina Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Vidējās ātruma kontroles pilota projekta rezultāti tiks vērtēti šā gada beigās. Tad arī tiks lemts, uz kurām šosejām vēl izvietot šādu sistēmu.

LSM.lv