Lai arī citviet pasaulē tā ir ikdienas parādība, Rīgas sabiedriskajā transportā iekāpšana tikai pa priekšējām durvīm līdz šim bijusi tikai maršruta mikroautobusos.


Proti, Rīgas satiksme no 8.jūlija plāno īstenot pilotprojektu, kura laikā atsevišķos sabiedriskā transporta maršrutos pasažieru iekāpšana notiks tikai pa priekšējām durvīm, savukārt izkāpšana - pa vidējām vai aizmugures durvīm.

Kāpēc RS to grib mēģināt?

Trešdien, 26.jūnijā, RS valdes loceklis Jānis Meirāns preses konferencē informēja, ka ''ļaujot sabiedriskajā transportā iekāpt tikai pa priekšējām durvīm, pašvaldības SIA Rīgas satiksme cer samazināt nereģistrēto braucienu skaitu''.

Viņš norādīja, ka ''galvenais eksperimenta mērķis ir mudināt iedzīvotājus aktīvāk validēt e-talonus''.

Pirms tam, veicot eksperimentus, uzņēmums konstatējis, ka atsevišķos maršrutos validāciju skaits par vairāk nekā 20% atšķiras no reālā pasažieru skaita.

''Varbūt daļa nevalidēto e-talonu īpašnieku to nedara apzināti, un braucienu reģistrēt piemirst, piemēram, studenti un pensionāri, taču tas diezgan būtiski ietekmē mūsu statistiku un finanšu rādītājus,'' sacīja Meirāns.

Šāda prakse tiekot piekopta arī citviet pasaulē - Londonā, Parīzē, Amsterdamā un citviet, stāstīja uzņēmuma pārstāvis.

Kuros maršrutos tas sākotnēji notiks?

Pilotprojekts tiks īstenots piecos maršrutos. Izmaiņas skars 1.trolejbusa, kā arī 10., 20., 28. un 60.autobusa maršrutus.

Pilotprojekts ilgs divus mēnešus un pēc tam iegūtie dati tiks apkopoti, lai lemtu - vai ko tādu būtu lietderīgi ieviest pastāvīgā lietošanā.

Tika norādīts, ka izvēlētie maršruti nav pārlieku noslogoti un izvēlēti apzināti, lai saprastu, kā tas ietekmē pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas laiku, validēto braucienu skaitu un kā pārmaiņas uzņems pasažieri.

Vai vēlāk tas notiks visos RS transportos.

Nē. RS pārstāvji preses konferencē nemaz neslēpa, ka pat, ja pilotprojekts izdosies un tiks atzīts par labu esam, pilnīgi visos transportlīdzekļos šādu sistēmu vienalga ieviest nebūs iespējams to noslogotības dēļ.