Atklāts, ka gatavojas ieviest vilcienu uz Bolderāju.


Lūk, ko tev jāzina:

Kāpēc tāds esot nepieciešams?

Idejas iniciators ir satiksmes ministrs Tālis Linkaits, kurs medijiem izklāstīja apsvērumus Rīga-Bolderāja vilciena nepieciešamībai: ''Rīga-Bolderāja ir viens no tiem maršrutiem, kur ar salīdzinoši mazu finansiālu ieguldījumu var panākt labu rezultātu.''

''Rīgas centrā sastrēgumi ir no rīta un vakaros. Izbraukt cauri Rīgas centram ir arvien grūtāk un es domāju, ka tas ir arī valsts interesēs, lai vairāk cilvēki izmantotu tieši vilciena pārvadājumus,'' sacīja ministrs.

''Mūsu uzdevums, veidojot maršrutu, ir lai tas būtu konkurētspējīgs. Ja pašreiz 3.maršruta autobuss ārpus sastrēgumstundām brauc no Bolderājas uz centru 33 minūtes, mūsu uzdevums ir panākt, lai vilciens būtu krietni ātrāks. Ar esošo infrastruktūru no Bolderājas līdz Rīgai ar vilcienu 22 minūtēs atbraukt ir iespējamas, no Daugavgrīvas - tās būtu 27 minūtes,'' tā Linkaits.

Cik tas izmaksās?

Nav zināms, cik šis vilciena maršruts izmaksās.

''Protams, liels jautājums ir finansējums, kā mēs nodrošinām pārvadājumus šajā segmentā,'' par šo jautājumu sacīja Linkaits.

Izmaksas būšot nosakāmas vien tad, kad būs skaidrs cik un kur būs stacijas: ''Tīri tehniski pirmais, ko varētu izdarīt, būtu palaist vilcienu līdz Bolderājai, kur ir dzelzceļa pārbrauktuve, un pēc tam skatīties un uzlabot Daugavgrīvas pusi.''

Tāpat valstij esot par to jāvienojas ar Rīgas pašvaldību, kurai jāsniedz savu daļu finansējuma.

Kad tas varētu tikt realizēts?

Par spīti augstāk minētajam par finansējumu, Linkaits sniedza visai optimistisku prognozi idejas realizācijas laikam.

''Tas viss ir izdarāms tuvāko divu trīs gadu laikā,'' uzskata Linkaits.

Savu pārliecību, ka viss tā arī izdosies, ministrs pamatojis šādi: ''Vajag iet un darīt, un tad arī būs rezultāti.''