Rīgas dome pavēstījusi, ka drošības apsvērumu dēļ Rīgā tiek slēgts Andrejsalas mols, kas līdz šim bijusi iecienīta atpūtnieku vieta, kurp doties pastaigās un atpūsties.


Uz mola esot konstatēti izskalojumi plātnēs, kas esot iebrukušas un kļuvušas bīstamas apmeklētājiem. Zonu norobežojusi Rīgas pilsētas brīvosta, un tuvākajā laikā to apmeklētājiem atvērt vairs neplānojot.

Ironiski, bet, piemēram, bijušais Rīgas mērs Nils Ušakovs kā Rīgas brīvostas pārvaldes loceklis ik gadu tur saņēma vairāk nekā 45 tūkstošus eiro, vicemērs Andris Ameriks - pat mazliet vairāk. Lai sakoptu molu - naudas nepietika? Iepriekš publiskota informācija arī liecina, ka arī vidējā mēnešalga darbiniekiem brīvostā  ir krietni pieklājīga, piemēram, strādājot vadībā tie ir 4500 - 9800 eiro mēnesī.

Viss brūk un jūk?

Zīmīgi, ka vien pirms nedēļas domes Pilsētas attīstības komiteja lēma apturēt Rīgas kanālmalas atjaunošanas projektu. Iemesls gaužām vienkāršs: saņemtie ekspertu atzinumi liecina, ka Centrāltirgus piegādes zonā kanālmalā noticis iegruvums desmit metru garumā, visa kanālmalas atbalstsiena ir avārijas stāvoklī un ir nepieciešama tūlītēja krastmalas pārbūve.

Interesanti, ka vēl aprīlī Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja vieglu roku lēma kanālmalas atjaunošanas projektiem piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu 21,61 miljona eiro apmērā.

Miljoni pa labi un pa kreisi

Bēdīgo stāstu par Deglava tilta slēgšanu zina ikviens, turklāt tam sekoja Brasas tilta stāsts ar 11. maršruta tramvaja slēgšanu.

Nupat arī paziņots, ka Brasas pārvada vietā, iespējams, varētu tikt būvēts jauns tilts. Tā stāvoklis novērtēts kā kritisks, turklāt remontdarbi apturēti uzieto apbedījumu dēļ. Remontdarbu dīkstāves laikā veikta kārtējā pārvada apsekošana, kuras rezultātā domes darbiniekiem radušās bažas par tilta remontdarbu lietderību - Brasas pārvads esot sliktākajā stāvoklī no visiem pilsētas tiltiem.

Neskatoties uz to, saskaņā ar uzsākto projektu tilta remontdarbi izmaksās vairāk nekā desmit miljonus eiro. Turklāt pat pēc remonta tiktu saglabāti transporta svara ierobežojumi, un nav zināms, vai jaunie zemās grīdas tramvaji tajos iekļausies.